БългарскиEnglishΕΛΛΑΣDeutschFrenchРускийSpanish
Гордея се с брат си Невен

Гордея се с брат си Невен

Рубрика ИЗПОВЕД, в-к Стандарт - публикувано на 17 юни 2017 г.

Името на водещия пластичен хирург д-р Ангел Енчев е синоним на успял човек в областта на медицината. Разговаряме с него за красотата, мисията и за симетрията 10 години по-късно и веднага, след като засне своята фотосесия за най-новата модна марка Von Goldenburg Collection, която неговият брат близнак д-р Невен Енчев пусна на пазара.

- Д-р Енчев, вече 10 години сте в България и с утвърдено име в областта на пластичната хирургия. Казват, че на 10-та година хората правят равносметка какво са постигнали в бизнеса и как ще продължат. Кажете каква е Вашата? За тези години какво се случи в личен и в професионален план?

Д-р А.Енчев: Благодаря Ви за добрите думи, за мен е чест, когато ме определят, като успял човек в областта, на която съм посветил живота си. Да направя равносметка на постигнато от мен е колкото лесно, толкова и трудно. Във времето на завръщането ми в България преди 10 години бях абсолютно неизвестен, много амбициран и силно мотивиран да наложа името си сред вече утвърдени специалисти в областта на пластичната хирургия. Бях наясно, че няма да бъде лесно, но никога не съм и помислял да се откажа от мечтата си да успея именно тук-в моята родина. Дължа успеха си на безброй безсънни нощи, упорит труд в операционната зала и извън нея, но най-вече на подкрепата на семейството си и на многото благодарни пациенти, които са моя стимул да продължавам напред. За тези 10 години аз и моят брат Невен, заедно с нашите партньори от Гърция, изградихме болница "Медлайн", която е изключително успешна и се наложи на пазара, като една работеща формула. Все повече пациенти, избират да се подложат на оперативни интервенции и неоперативни манипулации в моята клиника по пластична и естетична хирургия "Симетрия". Получавам запитвания за виртуални консултации и извършвам естетични корекции на хора не само от България, а и от Англия, Испания, САЩ, Канада, Германия, Италия, Швейцария, Дубай и дори Нова Зеландия.Това е голямо признание за мен и моя екип. Въпреки тези постижения, нямаше да се чувствам така удовлетворен и пълноценен, ако не беше щастието и любовта, които изпитвам в личния си живот - до мен е Теодора Велинова, невероятна личност и жена, подкрепяща ме във всичко, а в новия ни дом се носи уханието на бебе от четиримесечната София и звънкият смях на синът ни Филип, който скоро ще навърши четири години. Благодарен съм на Бог, за всеки един миг и човек в живота ми и бих искал и след още 10 години да мога да изрека абсолютно същите думи.

- Как смятате да продължите занапред, какво ново да очакваме от Вас?

Д-р А.Енчев: С PR агенцията, с която работя от години, финализирахме концепция за изцяло нова рекламна кампания. За пореден път се доверих на доказани специалисти в областта на рекламата в международен мащаб и отново ще заложим на нестандартното и провокацията, макар и не толкова скандална. Идеите, които разработиха, бяха няколко, но когато споделих в непринуден разговор, че голяма част от пациентите /особено англоговорящите/ ме наричат "Д-р Е", защото по-лесно се изговаря, изведнъж посоката се промени изцяло. Проучването ни показа, че буквата "Е" се асоциира с естетика, елегантност екстравагантност, екзотика, енергия, емоция, ерудиция, еталон, естественост и не на последно място-еротика. Всички тези прилагателни са съотносими по много начини към пластичната хирургия и най-вече с резултатът от извършена естетична корекция. Също така, в математиката "Е" е известно, като Ойлеровото число-наричано още Числото на Непер, една от най-важните математически константи и основата на естествените логаритми. Може би много хора не предполагат, но математиката е тясно свързана с пластичната хирургия - необходими са различни изчисления и използването на формули, за да се прецизира изборът на подходящия размер имплант за даден пациент. Това важи и при извършването на ринопластика /б.а. - корекция на нос/, която е една от най-сложните и предизвикателни хирургични интервенции. Освен това, често самият аз съм определян, като ексцентричен и експанзивен и "Д-р Е!" в комбинация с удивителен знак, отразява много точно моята същност. Колкото до комбинацията от цифри "90-60-90", която съвсем естествено се "залепи" за името ми - прието е, че в идеалния случай, обиколката на талията на женското тяло трябва да е равна на около две трети от обиколката на бедрата и на гърдите, като 90-60-90 се приемат за съвършените параметри. Разбира се, през различните епохи, идеалът за женска фигура не е бил идентичен, а доста променлив. Древните богини са изобразявани с атлетични тела; рубенсовият тип жена е с пухкави бузи, преливащ бюст и пищен ханш; през 19-ти век и началото на 20-ти век на мода е печалната красавица, с хлътнали бузи и леко момчешка фигура. По-късно жените бленуват за тънката талия на актрисата Вивиан Лий, която е само 51 см, докато не идва на мода фигурата тип "пясъчен часовник" на Мерилин Монро. Според някои, именно 90-60-90 са мерките на легендарния холивудски секс-символ, а според други цифрите са били избрани от моделиерите и дизайнерите за удобство, тъй като рокли с тези размери се шиели по-лесно. Но в края на 20ти век супермоделите Синди Крауфорд и Клаудия Шифър се превръщат в еталон за идеалните женски пропорции и затвърждават ерата на "90-60-90". Днес с развитието на медицината и в частност на пластичната хирургия всяка една жена може да постигне мечтаното 90-60-90 тяло-секси бюст, женствени извивки на талията, ханша и задните части.

- Към това ли наистина трябва да се стреми всяка една жена - да постигне тези идеални размери или това е една закачка, както във вашите рекламни кампании има много хумор и духовитост?

Д-р А.Енчев: Една рекламна кампания си поставя за цел да привлече внимание, чрез заявяването на определена истина с визуално атрактивно послание. Идеята на слогана "Д-р Е! 90-60-90" е съвсем естествено продължение на използваните от мен "Красотата е симетрия" и "Красотата е мисия", като в този случай скритото послание отчасти е и "Красотата е здраве". Вероятно мнозина ще се запитат какво е общото - здравето има не само физическо измерение, то е преди всичко психическо, двете са неразривно свързани. Ако един човек не се чувства добре в тялото си и не се харесва, той е потиснат, става раздразнителен, неудовлетворен, съответно ограничава социалните си контакти и влиза в един порочен кръг, от който трудно се излиза. Всичко това може да се реши с една или няколко интервенции. Защо едно дете с клепнали уши да бъде подложено на подмятания и на подигравки, след като те могат да бъдат коригирани? Защо една жена с различни гърди да се чувства некомфортно, когато се съблече пред мъжа си? Защо едно красиво момиче да не коригира оперативно гърбавия си нос, ако това й причинява комплекс? Защо при наличие на наднормено тегло и последствията от това като захарен диабет, високо кръвно, сърдечна недостатъчност и др., да не се извърши интервенция за поставяне на гастрален пръстен? Безупречният външен вид и самоувереност дават много възможности, а почти винаги осигуряват и предимство и ако тези добри резултати в личен и професионален план са подпомогнати от постиженията на пластичната хирургия, защо да не й се доверим? "90-60-90" са както символ на идеалните женски пропорции, така и да си позволя олицетворение на т.нар. "Healthy looking girl", а и ако мога малка доза хумор - използваният от мен от години телефонен номер.

- Година, след като брат ви пусна марката Von Goldenburg, Вие станахте рекламно лице на най-новата модна линия у нас, която обаче вече бе представена от Йордан Йовчев, от Мисис Глоуб Румяна Маринова, Александра Богданска и много други. Какво мислите за марката?

Д-р А.Енчев: Харесвам много идеята на Невен и това, че реши да експериментира за пореден път и то толкова успешно. Фактът, че едва сега се включвам и аз, потвърждава успеха на начинанието му, защото най-лесното и логично решение щеше да бъде да ме покани в самото начало. Той заложи на друга стратегия, включвайки в рекламната си кампания популярни личности и с това доказа не само своя бизнес нюх, но и усет към естетиката. Гордея се с брат си, който успя да наложи марката Von Goldenburg на модния пазар, благодарение на предлаганото високо качество и актуални дизайнерски решения и се радвам, че и двамата постигаме целите си, които преди 10 години за нас бяха само мечти.